Břišáky – jak získat sixpack

Břišáky - jak získat sixpack

Mnozí si myslí, že k vysněnému plochému břichu plnému svalů stačí si párkrát týdně zacvičit sklapovačky, neboli leh-sedy a pekáč buchet bude na světě. Takhle jednoduché to však není. 

V dnešním článku se dozvíte, co vše je potřeba k vysněnému břichu, kolikrát týdně cvičit břišní svaly, a proč to není tak jednoduché. 

Pouhé cvičení nestačí

V první řadě je třeba uvést na pravou míru, že pouze cvičením vypracovaného břicha nedosáhnete. Pokud nemáte již zpevněnou postavu s minimálním množstvím tuku, povede se vám to stěží. 

Zapotřebí bude mnohem více, než-li pouze jeden cvik párkrát do týdne. Je třeba upravit stravu, dostat se do kalorického deficitu, což bude mít za následek hubnutí a tak dále. 

Stačí opravdu jeden cvik? 

Předpokládejme tedy, že již máte vyřešenou stravu, jste hubení se zdravým množstvím tuku, máte svaly a rozhodli jste se zapracovat také na břišním svalstvu.

Stačí jeden cvik? V našem případě např. známé leh-sedy (sklapovačky)? Nestačí. 

Pro vyrýsované břišní svalstvo je třeba zapojit také všechny svaly. Je třeba zapojit také celý střed těla, který je často opomíjený. 

Jaké cviky zařadit? 

Teď, když už víte, že nestačí pouze cvičit jeden cvik, se podíváme, jaké cviky zařadit.

1. Nůžky

Při tomto cviku ležíte na zádech, máte mírně zvednuté nohy a kmitáte s nimi. Cvik připomíná nůžky díky pohybu nohou. Zacílíte tak celý střed těla.

2. Loket ke koleni

Na břišní svaly je vhodný například tento cvik, kdy máte pokrčené nohy a střídavě se nahýbáte loktem k opačné noze. Například levým loktem k pravému koleni. 

3. Zkracovačky

Zkracovačky jsou podobné jako leh-sedy s tím rozdílem, že nejdete úplně vzhůru, ale pouze kmitáte. Zacílíte střední část břišních svalů.

4. Pokládání nohou

Díky pokládání nohou, kdy ležíte a zvedáte pouze pár centimetrů nohy nad zem (nohy máte natažené), procvičujete opět velkou část břišních svalů, zejména střed těla.

Střed těla – core

Na závěr je třeba ještě říci, že je důležité také cvičení středu těla. 

Střed těla je důležitý nejen pro hezky vypadající břišní svaly, ale také vám pomůže při cvicích, zlepšíte držení těla a docílíte rychlejšího progresu. 

Na střed těla najdete opět spoustu cviků, kdy mezi nejznámější patří prkno neboli plank – ležíte na pokrčených loktech ve výdrži. Jak tento cvik správně provést ukazuje video níže:

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít