Efektivní ranní rutina – ideální a zdravý začátek dne

Ranní rutina

Začít každý den efektivní rutinou vedoucí k zvýšené produktivitě daný den, k vykonání úkonů, které Váš den správně nastartují a po úspěšném dokončení této rutiny se budete cítit šťastní, plní pozitivní energie a nadšení, je klíčem k úspěšným dnům. A jak by takový každodenní ranní rutina měla vypadat? V dnešním článku se dozvíte příklad jedné z efektivních rutin.

Jak začít každý den správně

Rutina je každodenní návyk vykonávat některé úkony, které později budete vykonávat automaticky. Pokud si nastavíte správné ranní (nejen ranní) návyky, automaticky se budete posouvat blíže svým vytyčeným cílům. Teď se společně podíváme na příklad jedné efektivní ranní rutiny, kterou se můžete inspirovat a zařadit do svých ranních rituálů.

1. Studená sprcha

Studené sprchy mají mnoho benefitů, které můžete čerpat. Probudí Vás po ránu, nabijí energií, pomáhají budovat disciplínu a mají také zdravotní přínosy, mezi které patří například zvýšení a zlepšení imunitního systému.

2. Sklenice vody

Pitný režim je velmi důležitý po celý čas dne, proto začněte hned po ránu sklenicí čisté vody, kterou můžete doplnit citrónem. Voda by měla být vlažná (ne příliš studená). Po ránu jsme po celé noci dehydrovaní, proto i přesto, že nepociťujete žízeň, je nutné po ránu doplnit tekutiny do našeho organismu.

3. Sportovní aktivita

Krátká ranní rozcvička, ranní běh nebo návštěva fitness centra (pokud máte více času) je ideálním startem dne. Sportovní aktivita vyplavuje do našeho těla endorfiny, které nás naplňují pocitem štěstí a dobré nálady. Sportem po ránu nejen zlepšujete svoji náladu, ale také zlepšujete své zdraví a budujete svou postavu.

4. Zdravá snídaně

Po sportovním výkonu je potřeba doplnit spálené kalorie, proto si připravte zdravou snídani plnou všech potřebných živin, minerálů a vitamínů. Po cvičení je potřeba doplnit především bílkoviny a sacharidy (tuky pouze v menší míře, zpomalují trávení a vstřebávání živin). Nebojte se také zařadit zdravé, rychlé cukry v podobě ovoce.

5. To do list

Snídaní jste právě doplnili energii a je na čase naplánovat celý den. Mít jasný plán je klíčem k vysoké produktivitě. To do list perfektně slouží jako naše „denní mapa“ kam jít a co je třeba udělat. Vytvořte si po ránu to do list, tedy seznam úkolů na daný den a při splnění jednotlivých úkolů body odškrtávejte.

6. Sny a cíle

Posledním bodem je sepsání (připomenutí) snů a cílů, které nám dodají motivaci ke splnění všech úkolů, které nás k těmto našim snům dovedou. Mít důvod proč, proč vykonávat úkoly, do kterých se nám nechce, proč jít opět do práce, je důležitým faktorem, který ovlivní naši produktivitu a výkonnost.

0Shares

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít