Proteinový prášek a vše o něm

Proteinový prášek

Protein je jedním z nejznámějších suplementačních doplňků z pohledu široké veřejnosti. Často jsou proteiny mylně považovány za produkty pouze pro kulturisty nebo za produkty, po kterých rostou svaly. Ženy se často proteinovým práškům vyhýbají ze strachu rychlého nárůstu svalů a mezi mladými fitness nadšenci je protein často považován za anabolika. Pravdou ovšem je, že proteiny mají mnoho výhod a jejich pravidelné zařazování do jídelníčků má smysl. Jaké jsou výhody zařazení proteinových prášků?

Přínosy proteinových prášků

1. Zdroj bílkovin

Proteinový prášek je jedním z nejkvalitnějších zdrojů bílkovin. Jedna dávka (okolo 30 gramů) obsahuje okolo 20 až 30 gramů kvalitních bílkovin. Bílkoviny jsou jednou z nejdůležitějších makroživin při dietách i nabírání svalů, jejich příjem by se měl pohybovat okolo 1,5 až 2,2 gramů na kilogram tělesné váhy. Nedostatečný příjem bílkovin je častým problémem (převážně u žen) a proto zařazením proteinového prášku je jedním z řešení jak svůj denní příjem navýšit.

2. Rychlá svačina

V dnešním uspěchaném světě se často vynechávají snídaně, svačiny (někdy dokonce obědy či večeře) kvůli nedostatku času. Příprava proteinového nápoje zabere pár minut (okolo 2 minut) a skvěle doplní Vašemu organismu živiny. Pokud máte pár minut navíc, můžete proteinový nápoj doplnit o ovoce (sacharidy) a nějaký zdroj tuků (ořechy) a vytvoříte si plnohodnotnou svačinu, která Vás zasytí na delší čas.

3. “Ochucovadlo”

Proteinový prášek také skvěle slouží jako ochucovadlo. Proteiny se prodávají v desítkách příchutí, které skvěle dochutí například Vaše ovesné či rýžové kaše nebo smoothie a jiné zdravé dezerty. Je důležité sledovat složení proteinových prášků, aby neobsahovaly vysoké množství rychlých sacharidů (cukrů).

4. Vitamíny a minerály

Proteiny obsahují také řadu vitamínů a minerálů. V proteinech najdeme například vitamín C, E, vitamíny skupiny B a také draslík, vápník či hořčík. Obsah vitamínů a minerálů záleží na kvalitě proteinu a na výrobci, proto hledejte ověřené výrobce doplňků stravy s vysokou kvalitou produktů.

Nejčastější mýty o proteinech

1. Protein je určený pouze pro kulturisty

2. Po zařazení proteinů začne rychlý nárůst svalů

3. Po tréninku je nutné vypít proteinový nápoj

4. Proteiny jsou anabolika

5. Proteiny nejsou vhodné pro mládež

6. Proteiny nejsou určené ženám

7. Každý protein je kvalitní

8. Bez proteinu nerostou svaly

Je důležité si uvědomit, že i přes mnoho zjevných přínosů proteinových prášků, není povinností a nutností při budování svalů či dietách zařazovat protein pravidelně. Jedná se o doplňkový zdroj bílkovin, které bychom měli přirozeně získávat z potravy (například drůbežím masem, mléčnými produkty apod.).

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít